Pace

– ohjattu kiertoharjoittelu hydraulisen vastuksen laitteilla

Pace-harjoittelu perustuu kuntopiiriin, joka tarjoaa monipuolisia liikkeitä koko vartalon lihasryhmille. Liikkeet tehdään vuoroin hydraulisen vastuksen laitteilla ja vuoroin aerobisesti sykettä kohottaen. Aerobisia liikkeitä voivat olla esimerkiksi selkä- ja vatsalihasliikkeet, kuntonyrkkeily, naruhyppely sekä käsipainoliikkeet.

Pace-tunnit jaetaan kolmeen ryhmään tunnin keston mukaan. Kaikilla tunneilla tehdään 3-4 kierrosta, joista kukin on kestoltaan 7-11 minuuttia. Liikkeiden vaihdot tapahtuvat 30-40 sekunnin välein. Jokainen tunti alkaa lämmittelyllä ja päättyy venyttelyyn. Tunti sopii yhtä hyvin aloittelijalle kuin jo kokeneelle harrastajalle.

Pace-tunnit pidetään pienessä-salissa erillisillä Pace-kiertoharjoitteluun tarkoitetuilla laitteilla. Tuntien kestot ovat 45 - 55 minuuttia.

PACE = Progressive Aerobic Circuit Exercise 

Pace-laitteilla harjoitetaan samalla kahta liikettä: joko työnnät tai vedät, ojennat tai koukistat. Hydraulisen laitteen vastus mukautuu liikkeisiisi ja vastuksen määrä riippuu liikkeidesi nopeudesta. Päätät siis itse harjoittelusi tehon: vastus vähenee, kun voimasi alkavat hiipua.

Pace-harjoittelu sopii yllä mainittujen ominaisuuksiensa ansiosta kaikenikäisille, -kokoisille ja -kuntoisille liikkujille. Se kehittää lihaskuntoa, liikkuvuutta ja aerobista kuntoa sekä polttaa rasvaa. Kuntopiirin vaihtuvat liikkeet pitävät mielenkiinnon yllä, joten et takuulla ehdi tylsistymään. Ammattitaitoiset ohjaajamme pitävät huolen, että teet liikkeet oikein. He innostavat myös jaksamaan raskaammatkin liikkeet.